SON DUYURULAR
Akın Dil Eğitim Merkezi'nin tüm şubeleri ile Akademik kariyer sürecinde üyelerimiz için kurumsal indirim anlaşması imzalanmıştır.
19 Åžubat 2022
Ben de HEP-SEN diyorum
09 Şubat 2022
HEP-SEN 1. OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULUNA YÖNELİK DUYURU
26 Ocak 2022DAİMA HEP-SENİNLEYİZ!
22 Ocak 2022
Susmuyoruz! Ellerimizdeki Yaşam ve Emek Yok Sayılamaz!
09 Aralık 2021
Ülkemizde kamu saÄŸlık sosyal iÅŸ koluna baÄŸlı yaklaşık bir milyonun üzerinde saÄŸlık emekçisi bulunmaktadır. SaÄŸlık hizmetleri, farklı branÅŸlardaki saÄŸlık mesleklerinin bir arada ve bütüncül olarak sürdürülmesi gereken hizmetlerdir. Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici saÄŸlık hizmetleri ile yaÅŸamın merkezinde yer alır ve hayati önem arz eder. Bu hizmetlerin sunumu ile mükellef olan saÄŸlık emekçilerinin gerek çalışma koÅŸulları gerekse özlük ve sosyal hakları itibari ile ne yazık ki saÄŸlıksız koÅŸullar altında hizmet verdikleri gözlemlenmektedir.
Anayasa ile güvence altına alınmış sendikal mücadele, saÄŸlık emekçilerinin sosyal, ekonomik ve çalışma koÅŸulları için mücadele etmesi beklenirken ne yazık ki kuruluÅŸ ekseninden sapmış; güdümlü, sembiyotik ve kontrollü bir ÅŸekle bürünmüÅŸtür. Tarafsızlığını ve emek mücadele felsefesini yitiren sembiyotik sistem sendikacılığı, sorunları çözmek yerine sorunların öznesi konumuna gelmiÅŸtir. Emek ve alın teri savunuculuÄŸu yapması beklenirken bir takım siyasi ittifaklar ve ideolojik saplantılar ile eksen kayması yaÅŸanmıştır. Bu minvalde ortaya çıkan tablo; güvencesiz çalışma hayatı içerisinde parçalanmış istihdam modelleri ile ucuz iÅŸ gücü temelli yaklaşım saÄŸlık emekçilerinin saÄŸlığını bozmuÅŸtur. Sistem sendikacılığı ile saÄŸlık kurum yöneticileri, tarafsızlığını yitirmiÅŸ, saÄŸlık emekçisinin sesi ve alın teri savunucusu olması gereken sendikacılık, taraflı sendika ataması yöneticiler ile adeta saÄŸlık emekçileri baskı altına alınmıştır. SaÄŸlık hizmetleri vermekle yükümlü saÄŸlık emekçilerinin saÄŸlığı bozulmuÅŸ; %88 psikolojik ÅŸiddet, %95 emeÄŸinin karşılığını alamama ile saÄŸlıksız tablo zuhur etmiÅŸtir. Kaynağına gidilmeden lokal ve göstermelik tedavi yöntemleri ile saÄŸlık çalışanlarının kronik sorunlarına yanlış reçeteler verilmiÅŸ, sorunlar çözümsüz hale gelmiÅŸtir. Bu bakımdan sendikamızın tüm birimlerinden alınan geri dönüÅŸler, saha gözlemleri ve yapılan toplantılar neticesinde;
1-Klasik saÄŸlık yönetimi ile tek meslek merkezli saÄŸlık yönetimi sorunların ana kaynağıdır. Tüm saÄŸlık profesyonellerinin saÄŸlık yönetimine katılabildiÄŸi katılımcı saÄŸlık yönetim reformunun tesisi,
2-4688 sayılı ‘Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu SözleÅŸme Kanunu’nda grev hakkının tanınması ve yöneticilerin yönetilenlerle aynı sendikal örgütlenme içerisinde yer almasının yasaklanması ile sendikal örgütlenme ve toplu sözleÅŸme özgürlüÄŸünün önündeki engellerin kaldırılması,
3-Güvencesiz her türlü istihdam modeline (4/B, 4/C, 4/D, 3+1, taÅŸeron, vekil, sözleÅŸmeli, süresiz sözleÅŸmeli, kadrolu vb.) son vererek çalışma güvenliÄŸinin tesis edileceÄŸi, güvenceli ve tek istihdam modelinin saÄŸlanması,
4-SaÄŸlık kurum ve kuruluÅŸlarında ‘SözleÅŸmeli Yöneticilik’ sistemi olarak bilinen yönetici belirleme usulünün kaldırılarak; kurumlar bünyesinde liyakat esaslı, yöneticilik kadrolarına getirileceklerin, kurumlar bünyesinde çalışanlar tarafından seçilecek adayların arasında sınava tabi tutularak yapılması,
5-Çalışma barışını bozan ek ödeme, performans sistemi gibi hiçbir saÄŸlık profesyonelinin memnun olmadığı adaletsiz ödeme sisteminin kaldırılarak, emeÄŸin karşılığının emekliliÄŸe yansıyacak ÅŸekilde yoksulluk sınırının üzerinde tek kalem maaÅŸ verilmesi,
6-Tek kalem maaÅŸ ile beraber sadece elektriÄŸe bile son 8 ayda %18 zam gelmesi ve enflasyon dalgalanmaları göz önüne alınarak emekçiyi maÄŸdur etmeyecek ÅŸekilde maaşın %30 arttırılması,
7-SaÄŸlık çalışanlarının gelir vergi matrahının %15’te sabit tutulması,
8-İdari izin sayılan günlerde çalışan saÄŸlık çalışanlarına, %50 artırımlı ödeme yapılması,
9-Hafta sonları ve gece çalışma ücretinin, normal mesaiden %50 fazla hesaplanması,
10-SaÄŸlık çalışanlarına yapılan giyim yardımının %50 arttırılması,
11-Ücretli doÄŸum izninin arttırılması,
12-Acil servise hizmet veren ( laboratuvar, röntgen teknisyenleri…) tüm çalışanların özellikli birim farkından yararlanması,
13-SaÄŸlık çalışanlarının, Covid-19 süreci göz önüne alınarak kıdem derecesinde 1 yıla 2 katı kıdem derecesi verilmeli,
14-Covid-19 saÄŸlık çalışanları için meslek hastalığı sayılması,
15-Covid-19’a baÄŸlı hayatını kaybeden saÄŸlık çalışanına illiyet bağı aranmaksızın ‘Åžehit’ statüsü verilmesi,
16-SaÄŸlıkta ÅŸiddet terörüne karşı yasal düzenlemelerin revize edilerek, ÅŸiddet terörüne karşı fiziki önlemlerin alınması,
17-SaÄŸlık profesyonellerinin ulaşım ücretlerinin ücretsiz hale getirilmesi, saÄŸlıkçı konaklama evlerinin kurularak, sosyal tesisler vb. olanaklardan indirimli faydalanması,
18-SaÄŸlık profesyonellerinin akademik alt yapıları gözetilerek, branÅŸlaÅŸmasının önünün açılması,
19-3600 ek göstergenin tüm saÄŸlık profesyonellerine koÅŸulsuz olarak uygulanması,
20-SaÄŸlık sektöründe bilimsel çalışmalara yansıyan, çalışanlar üzerindeki her türlü psikolojik ÅŸiddet ile mücadele kapsamında kurumlar düzeyinde birimler kurularak caydırıcı önlemlerin alınması,
21-Yirmi dört saat kesintisiz olarak verilen saÄŸlık hizmetlerini yürütmekle mükellef saÄŸlık profesyonellerinin her türlü kreÅŸ ihtiyaçlarının her kurumun kapasitesine ve çalışma saatlerine uygun olarak yapılandırılması,
22-Fiili hizmet süresi zammı, tüm saÄŸlık profesyonellerini kapsayacak biçimde çalışmaya baÅŸlanılan yıl esas alınarak, yıllık altmış günden doksan güne çıkartılması,
23-Uzun çalışma saatleri (24 saatlik vardiyalar) kaldırılarak en fazla 12 saatlik vardiyaların standardize edilmesi ayrıca personel eksikliÄŸi nedeniyle yapılan, çoÄŸu zaman yıldırma aracı olarak yöneticiler tarafından kullanılan geçici görevlendirmeler, yer deÄŸiÅŸiklikleri kaldırılmalı, her kurum veya klinik bazlı asgari personel sayısı belirlenmesi,
24-Yirmi yıl ve üzerinde çalışma hayatında emek vermiÅŸ saÄŸlık profesyonellerinin nöbetlerden muaf tutulması,
25-SaÄŸlık profesyonellerinin tamamının meslek tanımları, görevleri ve sınırları netleÅŸtirilmeli, görev dışı çalıştırma engellenmelidir,
26-Yüksek ÖÄŸretim Kurumu'na baÄŸlı üniversite hastanelerinde olduÄŸu gibi kamu saÄŸlık sosyal iÅŸ kolundaki saÄŸlık çalışanlarının ulaşım hizmetlerinin çalıştıkları kurumlarca saÄŸlanması,
27-Yüksek ÖÄŸretim Kurumu'na baÄŸlı üniversite hastanelerinde çalışan saÄŸlık profesyonellerinin özlük, tayin vb. haklarındaki maÄŸduriyetlerin giderilerek tüm saÄŸlık sosyal iÅŸ kolundaki özlük haklarının standardize edilmesi, taleplerimizdir.
Kamuoyuna ve tüm saÄŸlık camiasına saygı ile duyurulur.
HUKUK VE TİS’DEN SORUMLU YÖNETİM KURULU ÜYESİ
FATMA ÅžEVVAL MARAÅžLIOÄžLU