SON DUYURULAR

Hep-Sen Tabii Afet Tazminatı Başvurumuz Sonrası Kazanım: 6 Ay Süreyle 2.059 TL Maaşlara Ek Tazminat Kararı
13 Mayıs 2023
HEP-SEN 1 MAYISTA LİYAKAT, ÜCRETTE ADALET VE SAĞLIKTA ŞİDDETE DUR DEMEK İÇİN 1 MAYIS'TA TAKSİM'DE
30 Nisan 2023
5510 SAYILI KANUN NEDİR? TWİTTER'DA SOHBET
17 Nisan 2023
Prof.Dr. Murat Dilmener Acil Durum Hastanesi Mağduriyeti Hakkında
27 Mart 2023
TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İKRAMİYESİNİN GERİ ÖDENMESİ HAKKINDA
24 Mart 2023
Ülkemizde kamu sağlık sosyal iş koluna bağlı yaklaşık bir milyonun üzerinde sağlık emekçisi bulunmaktadır. Sağlık hizmetleri, farklı branşlardaki sağlık mesleklerinin bir arada ve bütüncül olarak sürdürülmesi gereken hizmetlerdir. Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri ile yaşamın merkezinde yer alır ve hayati önem arz eder. Bu hizmetlerin sunumu ile mükellef olan sağlık emekçilerinin gerek çalışma koşulları gerekse özlük ve sosyal hakları itibari ile ne yazık ki sağlıksız koşullar altında hizmet verdikleri gözlemlenmektedir.
Anayasa ile güvence altına alınmış sendikal mücadele, sağlık emekçilerinin sosyal, ekonomik ve çalışma koşulları için mücadele etmesi beklenirken ne yazık ki kuruluş ekseninden sapmış; güdümlü, sembiyotik ve kontrollü bir şekle bürünmüştür. Tarafsızlığını ve emek mücadele felsefesini yitiren sembiyotik sistem sendikacılığı, sorunları çözmek yerine sorunların öznesi konumuna gelmiştir. Emek ve alın teri savunuculuğu yapması beklenirken bir takım siyasi ittifaklar ve ideolojik saplantılar ile eksen kayması yaşanmıştır. Bu minvalde ortaya çıkan tablo; güvencesiz çalışma hayatı içerisinde parçalanmış istihdam modelleri ile ucuz iş gücü temelli yaklaşım sağlık emekçilerinin sağlığını bozmuştur. Sistem sendikacılığı ile sağlık kurum yöneticileri, tarafsızlığını yitirmiş, sağlık emekçisinin sesi ve alın teri savunucusu olması gereken sendikacılık, taraflı sendika ataması yöneticiler ile adeta sağlık emekçileri baskı altına alınmıştır. Sağlık hizmetleri vermekle yükümlü sağlık emekçilerinin sağlığı bozulmuş; %88 psikolojik şiddet, %95 emeğinin karşılığını alamama ile sağlıksız tablo zuhur etmiştir. Kaynağına gidilmeden lokal ve göstermelik tedavi yöntemleri ile sağlık çalışanlarının kronik sorunlarına yanlış reçeteler verilmiş, sorunlar çözümsüz hale gelmiştir. Bu bakımdan sendikamızın tüm birimlerinden alınan geri dönüşler, saha gözlemleri ve yapılan toplantılar neticesinde;
1-Klasik sağlık yönetimi ile tek meslek merkezli sağlık yönetimi sorunların ana kaynağıdır. Tüm sağlık profesyonellerinin sağlık yönetimine katılabildiği katılımcı sağlık yönetim reformunun tesisi,
2-4688 sayılı ‘Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu’nda grev hakkının tanınması ve yöneticilerin yönetilenlerle aynı sendikal örgütlenme içerisinde yer almasının yasaklanması ile sendikal örgütlenme ve toplu sözleşme özgürlüğünün önündeki engellerin kaldırılması,
3-Güvencesiz her türlü istihdam modeline (4/B, 4/C, 4/D, 3+1, taşeron, vekil, sözleşmeli, süresiz sözleşmeli, kadrolu vb.) son vererek çalışma güvenliğinin tesis edileceği, güvenceli ve tek istihdam modelinin sağlanması,
4-Sağlık kurum ve kuruluşlarında ‘Sözleşmeli Yöneticilik’ sistemi olarak bilinen yönetici belirleme usulünün kaldırılarak; kurumlar bünyesinde liyakat esaslı, yöneticilik kadrolarına getirileceklerin, kurumlar bünyesinde çalışanlar tarafından seçilecek adayların arasında sınava tabi tutularak yapılması,
5-Çalışma barışını bozan ek ödeme, performans sistemi gibi hiçbir sağlık profesyonelinin memnun olmadığı adaletsiz ödeme sisteminin kaldırılarak, emeğin karşılığının emekliliğe yansıyacak şekilde yoksulluk sınırının üzerinde tek kalem maaş verilmesi,
6-Tek kalem maaş ile beraber sadece elektriğe bile son 8 ayda %18 zam gelmesi ve enflasyon dalgalanmaları göz önüne alınarak emekçiyi mağdur etmeyecek şekilde maaşın %30 arttırılması,
7-Sağlık çalışanlarının gelir vergi matrahının %15’te sabit tutulması,
8-İdari izin sayılan günlerde çalışan sağlık çalışanlarına, %50 artırımlı ödeme yapılması,
9-Hafta sonları ve gece çalışma ücretinin, normal mesaiden %50 fazla hesaplanması,
10-Sağlık çalışanlarına yapılan giyim yardımının %50 arttırılması,
11-Ücretli doğum izninin arttırılması,
12-Acil servise hizmet veren ( laboratuvar, röntgen teknisyenleri…) tüm çalışanların özellikli birim farkından yararlanması,
13-Sağlık çalışanlarının, Covid-19 süreci göz önüne alınarak kıdem derecesinde 1 yıla 2 katı kıdem derecesi verilmeli,
14-Covid-19 sağlık çalışanları için meslek hastalığı sayılması,
15-Covid-19’a bağlı hayatını kaybeden sağlık çalışanına illiyet bağı aranmaksızın ‘Şehit’ statüsü verilmesi,
16-Sağlıkta şiddet terörüne karşı yasal düzenlemelerin revize edilerek, şiddet terörüne karşı fiziki önlemlerin alınması,
17-Sağlık profesyonellerinin ulaşım ücretlerinin ücretsiz hale getirilmesi, sağlıkçı konaklama evlerinin kurularak, sosyal tesisler vb. olanaklardan indirimli faydalanması,
18-Sağlık profesyonellerinin akademik alt yapıları gözetilerek, branşlaşmasının önünün açılması,
19-3600 ek göstergenin tüm sağlık profesyonellerine koşulsuz olarak uygulanması,
20-Sağlık sektöründe bilimsel çalışmalara yansıyan, çalışanlar üzerindeki her türlü psikolojik şiddet ile mücadele kapsamında kurumlar düzeyinde birimler kurularak caydırıcı önlemlerin alınması,
21-Yirmi dört saat kesintisiz olarak verilen sağlık hizmetlerini yürütmekle mükellef sağlık profesyonellerinin her türlü kreş ihtiyaçlarının her kurumun kapasitesine ve çalışma saatlerine uygun olarak yapılandırılması,
22-Fiili hizmet süresi zammı, tüm sağlık profesyonellerini kapsayacak biçimde çalışmaya başlanılan yıl esas alınarak, yıllık altmış günden doksan güne çıkartılması,
23-Uzun çalışma saatleri (24 saatlik vardiyalar) kaldırılarak en fazla 12 saatlik vardiyaların standardize edilmesi ayrıca personel eksikliği nedeniyle yapılan, çoğu zaman yıldırma aracı olarak yöneticiler tarafından kullanılan geçici görevlendirmeler, yer değişiklikleri kaldırılmalı, her kurum veya klinik bazlı asgari personel sayısı belirlenmesi,
24-Yirmi yıl ve üzerinde çalışma hayatında emek vermiş sağlık profesyonellerinin nöbetlerden muaf tutulması,
25-Sağlık profesyonellerinin tamamının meslek tanımları, görevleri ve sınırları netleştirilmeli, görev dışı çalıştırma engellenmelidir,
26-Yüksek Öğretim Kurumu'na bağlı üniversite hastanelerinde olduğu gibi kamu sağlık sosyal iş kolundaki sağlık çalışanlarının ulaşım hizmetlerinin çalıştıkları kurumlarca sağlanması,
27-Yüksek Öğretim Kurumu'na bağlı üniversite hastanelerinde çalışan sağlık profesyonellerinin özlük, tayin vb. haklarındaki mağduriyetlerin giderilerek tüm sağlık sosyal iş kolundaki özlük haklarının standardize edilmesi, taleplerimizdir.
Kamuoyuna ve tüm sağlık camiasına saygı ile duyurulur.
HUKUK VE TİS’DEN SORUMLU YÖNETİM KURULU ÜYESİ
FATMA ŞEVVAL MARAŞLIOĞLU